Wist u dat ´adviserend verkopen´ ontzettend effectief is binnen de automobielbranche? En dat het niet alleen bevorderlijk is voor uw verkoopresultaten maar ook uw klanten zeer tevreden maakt? Wij vragen ons eerlijk gezegd hardop af of de verkopers binnen uw organisatie deze manier van verkopen beheersen.
Uit ons onlangs uitgevoerde mystery shopper onderzoek blijkt dat automobielbedrijven geregeld kansen laten liggen. Sommige verkopers lijken zo murw geslagen door de ´nee dank u, ik kijk even rond´ reactie van klanten dat ze niet eens de moeite meer nemen om hem te begroeten. Doen ze dat wel dan zie je ze heel snel de afweging maken ´ga ik deze man een auto verkopen´. Ze brengen het onderwerp zo snel mogelijk op de auto maar bij de geringste twijfel wordt het gesprek vervolgens vakkundig afgekapt. De klant maakt zijn gewenste kijkrondje af en vertrekt zonder een enkele blik achterom. De kans dat hij hier nog terugkomt is uiterst gering. Met de wetenschap dat de gemiddelde koper nauwelijks meer dan één showroom bezoek aflegt om tot koop over te gaan is dat vreselijk zonde.
Meer weten? Lees het artikel of neem contact met ons op.