Integratie van twee gefuseerde autodealers

Recent hebben we – Remco de Vette namens vibber en Mark van Ringelestijn namens bovitz – Virena autogroep een stap verder geholpen bij hun integratie. Zo hebben we samen met Virena (1) het organogram opgesteld voor de nieuwe organisatie, (2) de bijbehorende functieprofielen ontwikkeld, (3) de escalatiestructuur gedefinieerd, (4) een overlegstructuur voorgesteld (per vestiging en over alle vestigingen heen) en (5) alle KPI’s bepaald.

Met (ad 4) de voorgestelde overlegstructuur komt (a) werken op dezelfde manier, ongeacht de locatie, snel binnen handbereik, neemt (b) de uitwisselbaarheid tussen vestigingen van personeel toe en vindt (c) (bijvoorbeeld) de dag-start van Sales én After Sales tezijnertijd overal op dezelfde manier plaats.

Overlegstructuur After Sales
Overlegstructuur After Sales

De (ad 5) KPI’s zijn ‘gelaagd’ gedefinieerd: op het niveau van de gehele groep, op vestigingsniveau en op individueel niveau. Daarbij zijn deze doelstellingen integraal onderdeel van de verschillende soorten overleg (in de vorm van terugkerende agenda-, discussie- en verbeterpunten). Binnen afzienbare tijd komen ze bovendien digitaal en daarmee steeds als actuele data beschikbaar.

Integratie van twee gefuseerde autodealers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.