De verbeterroutine, essentieel voor elk dealerbedrijf

26 augustus 2020 Door bovitz 0

Het zijn, niet voor het eerst, turbulente tijden voor het dealerbedrijf. Om die het hoofd te kunnen bieden zijn drie aspecten van wezenlijk belang:

  1. Focus – Ben je in staat om de juiste focus aan te brengen binnen alle lagen van je onderneming? Hanteer je daarbij duidelijke doelen? En hoe neem je anderen daar in mee?
  2. Inzicht – Doet iedereen de juiste dingen? Dragen al hun activiteiten bij tot het gewenste resultaat? Hoe maak je dat inzichtelijk?
  3. Verbetervermogen – Welke veranderingen zijn er doorgevoerd? Welke oplossingen werken? Kun je die reproduceren?

Dit geheel noemen we de verbeterroutine. Daarbinnen bepalen we eerst het doel en voeren vervolgens stap voor stap meetbare verbeteringen door. Op een dusdanige manier dat dát verbeteren uiteindelijk in het DNA van het bedrijf terecht komt: het wordt een routine.

Bij een groot dealerbedrijf heeft deze aanpak binnen 3 maanden geleid tot een jaarlijkse besparing van 200.000 euro met een investering van 5.000 euro.