Klantenbinding in Coronatijd

De gevolgen van Corona waren (en zijn) voor de automobielbranche enorm voelbaar. Nieuwe voertuigen werden nauwelijks nog verkocht, slechts een enkele occasion verliet het terrein. Het was dankzij de werkplaats dat bedrijven nog enigszins aan omzet konden denken. Toch biedt deze tijd ook ongekende kansen: klantenbinding door oprecht klantcontact. Hoe dat werkt?

We hebben veel dealerbedrijven gesproken de laatste tijd en hebben moeten constateren dat ook in deze tijd er legio verkopers zijn die vooral verkopen vanuit de showroom. Aan hun werkzaamheden ligt nauwelijks een plan ten grondslag, de kanalen waarmee en waaruit ze werken zijn onvoldoende gevuld en een klantendatabase hebben ze niet opgebouwd. Dán hakt een pandemie er behoorlijk in. Want wat ga je in ’s hemelsnaam doen als de showroom leeg blijft en je de klanten niet (persoonlijk) kent?

Dood- en doodzonde! Want die klant – hoe ver die momenteel ook weg lijkt – is bereikbaarder dan ooit. Bel, informeer, bevraag en adviseer. Bied mogelijkheden als het gaat om Coronaproef onderhoud. Bied de gelegenheid om toch die proefrit te maken. Laat merken dat je er als autobedrijf bent, juist nu in onzekere tijden. En realiseer je dat je klant best in is voor ‘even iets anders’ dan thuiswerken en de schooljuf of -meester zijn.

Hoe je dit aanpakt? Het maakt onderdeel uit van ons Sales Boost programma waarin we dealerbedrijven veel klantcentraler laten werken door meer focus op Sales én Marketing. Waarin afdelingen beter leren samenwerken en onderlinge afhankelijkheden worden blootgelegd. Coronaproef. Meer weten? Mail ons op klantendenken@bovitz.nl

Klantenbinding in Coronatijd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.