In ons dagelijks werk zien we het met grote regelmaat. Dealerbedrijven die niet verder komen dan platte advertenties om hun auto’s aan te prijzen. Die gaspedaal.nl zien als het belangrijkste of zelfs enige middel om klanten te bereiken. En louter op basis van prijs. Zonder scrupule wordt op voorhand de volledige marge weggespeeld aan klanten die van heinde en verre komen voor die superdeal. Om vervolgens hun nieuwe auto (met teveel korting) elders in onderhoud te doen. Penny wise, pound foolish. Of in beter Nederlands, dood- en doodzonde.
Met verstandig beleid en aandacht voor de harde en de zachte kant van sales is dit te voorkomen. Daarmee weten verkopers exact wat ze te doen staat en tot waar hun mandaat reikt. Dan snappen ze de gevolgen van hun eigen handelen én zijn ze in staat om klanten waarde toevoegend en vakkundig te bedienen. Dat vereist wel een gedegen aanpak en inzet en toewijding van alle betrokkenen binnen (de verkoopafdeling van) uw organisatie. Wilt u weten hoe? Bel (0648524771) of mail (info@bovitz.nl) dan.