Sinds 2020 voer ik een verbeterprogramma uit voor diverse merkdealers in Nederland. Vanuit deze rol kom ik bij veel autobedrijven over de vloer. Niet alleen om met verkoopteams te ‘sparren’ maar juist ook met marketeers. Zij zijn onmisbaar binnen het autobedrijf. Ze vertegenwoordigen immers de functie of afdeling waar veel van de (broodnodige) leads vandaan moeten komen.
Binnen het programma gaan we samen dieper in op vragen als:
1. Hoe zet je de marketingkalender op?
2. Maak je daarbinnen gebruik van een ‘business case’?
3. En op welke wijze betrek je de verkopers bij je plannen?
Samen met hen ga ik vervolgens de diepte in en pellen we een event zo ver mogelijk af. Op die manier probeer ik inzichtelijk te maken wie wat wanneer gaat doen. Hoeveel doorlooptijd nog is. Of het event aansluit bij de bovenliggende plannen. Op het whiteboard ontstaat dan een schets hoe het event er uit moet komen te zien. Waarna de marketeers het verder kunnen uitwerken tot een concreet draaiboek inclusief scripts voor de andere aanwezigen. Uitgewerkt ziet zo’n whiteboard-schets er als volgt uit. (De marketeer in deze is een vrouw, ik mocht haar als zodanig ook afbeelden.)

Dit is slechts een deel van het gehele ‘verhaal’. Ben je marketeer, vestigingsleider of dealerdirecteur en wil je meer halen uit de marketingfunctie? Altijd eens willen ondervinden hoe het is om middels een whiteboard tot de uitwerking van een event te komen? Neem dan contact met mij op. Ik help je graag.