Een klant. Wat nu?

Een half uur voordat de showroom opent belt een klant. Hij heeft overduidelijk interesse in een gebruikte auto en moet van ver komen. ‘…is die auto als ik aankom nog wel beschikbaar?’

De monteur die hem te woord staat blijkt geen toegang te hebben tot de verkoopsystemen. ‘Of de klant ergens na negenen nog eens wil bellen. Dan is er vast wel een verkoper aanwezig.’

We weten uit de praktijk dat dit helaas geen uitzondering is maar kennen we ook het achterliggende verhaal? Ontbreekt het uw medewerkers aan voldoende inzicht of toegang tot systemen? Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar wat als het minder tastbaar is en te maken heeft met leiderschap, een gebrek aan toewijding, behulpvaardigheid of klantgerichtheid.

Een korte diagnose kan u hierbij helpen. Zoals een simpel maar uiterst doeltreffend ‘cultuuronderzoek’. Aan de hand van een eenvoudige vragenlijst ‘interviewen’ we al uw medewerkers en halen we pijlsnel de eventuele pijnpunten naar boven.

Hoe gaan uw medewerkers om met feedback, krijgen ze mogelijkheden zich te ontwikkelen, is er onderling vertrouwen en staat men toe dat er af en toe iets mis gaat? Met een paar doelgerichte acties zetten we daarna – samen – uw organisatie weer op koers.

Een klant die de moeite neemt om te bellen en langs te komen is nooit lastig. Moeten we daar niet een beetje zuiniger op zijn?

Indien u meer wilt weten of een afspraak wenst te maken: verkopenisleuk@bovitz.nl

Een klant. Wat nu?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.