marketingstrategie

Een belangrijk onderdeel van uw bedrijfs- of ondernemingsplan is uw marketingstrategie. Hierbij kijkt u onder andere naar de ontwikkelingen in uw markt, uw klanten en uw concurrenten. Mogelijk komt uit uw transitieplan naar voren dat het wenselijk is dat u in de toekomst een andere koers gaat varen.

Dan is een goede marketingstrategie beslist nodig. Aan de hand van die strategie wilt u groei gaan realiseren in uw bestaande markt of juist in een nieuwe markt. Bovitz gebruikt daarvoor het Ansoff Groeimodel:

Afbeelding10

Samen met u bepalen we de juiste koers en richting. Gaat u verder met uw huidige dienst of product in een markt die reeds bestaat, dan kiezen we voor marktpenetratie. Wilt u tot de bestaande markt toetreden met ´iets nieuws´ dan kiezen we de strategie van productontwikkeling. Van marktontwikkeling is sprake wanneer u uw bestaande dienst of product gaat ´verkopen´ in een nieuwe markt. Maar we komen ook ondernemingen tegen die met een compleet nieuwe dienst of nieuw product willen toetreden tot een nieuwe markt. Zo´n onderneming diversificeert hetgeen weer een andere strategie verlangt.

Als u wilt weten welke marketingstrategie het beste bij uw organisatie past dan verwijzen we u graag naar onze contactpagina. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.