Sinds 2020 voer ik een verbeterprogramma uit voor diverse merkdealers in Nederland. Vanuit deze rol kom ik bij veel autobedrijven over de vloer. Niet alleen
Sinds 2020 voer ik een verbeterprogramma uit voor diverse merkdealers in Nederland. Vanuit deze rol kom ik bij veel autobedrijven over de vloer om o.a.
Funnel Management is onmisbaar voor de autodealer Funnel management, het is onmisbaar voor de autodealer. Vrijwel elk autobedrijf waar ik kom doet dan ook ‘iets’
Medio 2018 werd ik benaderd door Bert Weesepoel van KIA Weesepoel. Een op dat moment kleine zelfstandige KIA dealer in Ten Boer (provincie Groningen). Gesitueerd
In 2021 werd mij gevraagd om een jonge verkoopleider te coachen bij zijn overgang naar een groter dealerbedrijf (meerdere vestigingen) en meer verantwoordelijkheden. Die uitdaging
Recent werden we benaderd door een jong en ambitieus automerk, gespecialiseerd in elektrische bestelwagens. Of we mee wilden denken over het commercieel beleid 2021.Om de
Het zijn, niet voor het eerst, turbulente tijden voor het dealerbedrijf. Om die het hoofd te kunnen bieden zijn drie aspecten van wezenlijk belang: Focus
De gevolgen van Corona waren (en zijn) voor de automobielbranche enorm voelbaar. Nieuwe voertuigen werden nauwelijks nog verkocht, slechts een enkele occasion verliet het terrein.
Als manager van een dealerorganisatie, importeursvestiging of leasemaatschappij komt u geregeld tijd en handen tekort. Uw to-do lijstje is langer dan de week uren heeft.
Door verbeterde techniek worden onderhoudsintervallen van auto’s steeds groter, wifi is vaak al voldoende voor een update (connectiviteit) en het marktaandeel van EV’s groeit snel.
Als leasemaatschappij wilt u bij de aanschaf van nieuwe voertuigen profiteren van de beste inkoopvoorwaarden. In uw belang én dat van de leaserijder en fleetowner.
Een conventionele aandrijflijn (fossiele brandstof) bestaat uit ongeveer 1400 onderdelen. Die van een EV slechts uit 200. Wat gaan uw monteurs dan in ‘s hemelsnaam
ING voorspelt een EV marktaandeel dat in 2035 dichtbij 100% ligt. Die ontwikkeling gaat in rap tempo het verdienmodel van uw dealerbedrijf beïnvloeden. Wat betekent
De automobielbranche is hevig aan het veranderen. Dat vraagt om een duidelijke visie, marktkennis én een gedegen aanpak. De uitbreiding van bovitz met Arjan
Als leasemaatschappij wilt u bij de aanschaf van nieuwe voertuigen profiteren van de beste inkoopvoorwaarden. In uw belang én dat van de leaserijder en
Van de toenemende ban op diesels tot iconische automobielen als de quintessenza SE en de Morgan EV3. De automobielbranche verandert ingrijpend. Bovitz wenst u daarom
Soms zijn we copiloot van onze opdrachtgevers. Soms zitten we zelf aan het stuur. Maar afgezien van onze rol navigeren we organisaties richting duurzame oplossingen.
De verplichting van een importeur om te komen tot een eerstelijnsnetwerk dwingt een dealer om afscheid te nemen van een sub-dealer. Met een andere sub-dealer
Wist u dat ´adviserend verkopen´ ontzettend effectief is binnen de automobielbranche? En dat het niet alleen bevorderlijk is voor uw verkoopresultaten maar ook uw klanten
Uw klant bereidt zich online voor. Doen uw verkopers dat ook? Zet LinkedIn effectief in ten behoeve van showroom traffic, winstgevende klanten en fans. De
Veel van de verkooppunten binnen de autobranche ontlenen hun bestaansrecht aan historische marktaandelen. Of ze zijn simpelweg van vader op kind gegaan. Maar dezelfde retail
Waar de meeste ondernemingen bezig zijn met de financiële resultaten op korte termijn kijken wij vooral naar de continuïteit van uw onderneming. Dat gaat veel
As part of a late nineties settlement between the U.S. Justice Department and several heavy duty diesel engine makers, a West Virginia University team led
De retailwereld verandert snel. Retail ondernemingen staan midden in een wereld die onomkeerbaar verandert. Consumenten krijgen andere voorkeuren, technologische ontwikkelingen gaan snel. Internet dringt de