Commerciële strategie (i)

Aan een specialistisch adviesbureau leverden wij een (commercieel) interim manager.

Opdracht: samen met de directie en de medewerkers van het adviesbureau de commerciële strategie ontwikkelen en implementeerbaar maken.

Door de interim manager is onder andere de strategiedag van het bureau (mede) vormgegeven en begeleid. Deze dag had tot doel om de bedrijfsresultaten per direct te (kunnen gaan) verbeteren. Onder aansturing van de interim manager zijn daarnaast het beleidsplan, de bedrijfsmissie en -strategie geherdefinieerd.

De opdrachtgeefster: “voor ons trainings- en adviesbureau zijn werkzaamheden verricht om de commerciële strategie van het bedrijf scherp door te ontwikkelen, neer te zetten en implementeerbaar te maken. Als lid van de directie was ik opdrachtgever. Ik heb de interim manager leren kennen als een professionele partner die zeer direct communiceert, afspraken na komt, analytisch sterk is en vanuit zijn innemende manier van werken heeft bijgedragen aan een groot draagvlak voor de commerciële strategie. Hij heeft een strategiedag met ons gehele bedrijf begeleid en deed dat zeer to-the-point, laagdrempelig en met een natuurlijk overwicht. De interim manager is zakelijk en tegelijkertijd persoonlijk, analytisch op de inhoud en hij heeft bovendien veel oog voor de mens.”

 

Opmerking bij deze casus:

De commerciële effectiviteit van een organisatie wordt in sterke mate bepaald door haar commerciële DNA. Het DNA bestaat daarbij uit meerdere samenhangende onderdelen. Afhankelijk van de situatie verdient het aanbeveling om één of meerdere aspecten van het commerciële DNA aan te pakken en te verbeteren.   

Commerciele DNA 

 

Wilt u meer weten over bovitz interim management? Of kunt u onze hulp gebruiken bij het verder ontwikkelen van het commerciële DNA van uw organisatie of uw commerciële strategie? Neem dan gerust contact met ons op.