over bovitz

bovitz

Bovitz richt zich op retailers met als specialisatie de automobielbranche. Wij ontwikkelen en implementeren netwerkstrategieën voor importeurs. Leasemaatschappijen helpen we met het creëren van preferred dealernetwerken, gericht op een verbeterd inkoopresultaat, eenvoudiger processen en uiterst tevreden klanten. Dealerbedrijven adviseren we hoe planmatig om te gaan met de veranderende marktomstandigheden, hun doelstellingen, de klanttevredenheid en het bedrijfsrendement.

Dankzij deze expertise realiseren we synergie-effecten voor onze opdrachtgevers. Ongeacht wat we doen of hoe we helpen staat ons credo centraal in onze dienstverlening: Bewust ondernemen vraagt inzicht, toewijding en zorg. Dát zijn de voorwaarden voor ondernemingen die ook morgen bestaansrecht hebben. Daar helpen wij opdrachtgevers mee: het zorgen voor de continuïteit van hun onderneming.

Ondernemen in een wereld die verandert

De wereld verandert in een hoog tempo en onomkeerbaar. Consumenten krijgen andere voorkeuren en technologische ontwikkelingen gaan snel. Het internet dringt de informatiefunctie van winkels en showrooms steeds verder terug. Geen sector ervaart dit zo nadrukkelijk als de autobranche. De exploitatiekosten staan niet meer in verhouding tot de opbrengsten. Overcapaciteit binnen de branche gaat ten koste van het rendement. Dat vereist in veel gevallen verstrekkende besluiten. Hoe richt ik mijn dealernetwerk optimaal in? Hoe pak ik een fusie of overname aan? Hoe behoud ik mijn dealercontract? Wat is de beste bestemming voor mijn panden? Met wie praat ik als directeur van een autobedrijf onafhankelijk en objectief over zulke beslissingen?

Leasemaatschappijen merken dat de klantbehoeften veranderen. Diesels verdwijnen uit het straatbeeld, elektrisch wordt de standaard. Grote klanten verkleinen hun vloot terwijl consumenten steeds vaker leasen. Het oude verdienmodel is daardoor niet meer. De druk op een verbeterd inkoopresultaat neemt toe. Minder leveranciers is het devies. Niet alleen om betere condities te kunnen realiseren, het sorteert een positief effect op de administratieve werklast. Bovendien wordt er de grip op de aflevering aan berijders mee vergroot, de ambassadeurs van de organisatie.

Het staat of valt met bewust ondernemen

Een korte termijn resultaat of focus op continuïteit, het staat of valt met bewust ondernemen. Dit is het werkterrein van bovitz: het ondersteunen van importeurs, leasemaatschappijen en automobielbedrijven bij het ontwikkelen en implementeren van de strategie van morgen. Waar de meeste ondernemingen vooral bezig zijn met de resultaten op korte termijn, daar richt bovitz zich nadrukkelijk op hun continuïteit.

Bovitz weet uit ervaring dat alleen bewust geleide ondernemingen ook na vandaag nog bestaansrecht hebben. Bewust ondernemen is echter geen vanzelfsprekendheid en vereist inzicht, toewijding en zorg. Al die elementen zijn essentieel voor het bestaansrecht van elke onderneming.

De verkoopfunctie binnen het dealerbedrijf

De verkoopfunctie binnen het dealerbedrijf. We zijn er gek op, het sparren met verkopers en verkoopleiders over hun vakgebied. Werken vanuit een individueel verkoopplan, dagelijks bezig zijn met de funnel en de conversie van leads naar orders. Hoe behoud je de klanten van vandaag en zorg je tegelijkertijd voor zoveel mogelijk kwalitatief hoogwaardige leads. Maar ook de ‘zachte’ kant van het werk. Kun je als verkoper de connectie maken met je klanten. Ben je in staat te verkopen vanuit de relatie.

Daarvoor ontwikkelden we een compleet nieuw programma: Sales Acceleration. Waarin we de marketing- en de verkoopfunctie binnen de dealerorganisatie nadrukkelijk samen laten komen. Zonder hun innige samenwerking is de kans op een goed gevulde funnel minimaal.

Marktdeskundigen over bovitz

Raoul Duysens
Managing Partner – MBCF

“Adviseurs hebben alleen toegevoegde waarde als ze echt vanuit ervaring weten waar ze over praten. Bovitz komt uit de wereld van dealer development. Die specialisatiegraad biedt Bovitz.”

Bert de Kroon
Algemeen Directeur Vallei Auto Groep

“Veranderend consumentengedrag, technologische vooruitgang en stringentere milieueisen vergen het uiterste van de automobielbranche. Niet eerder was de vraag om ingrijpende beslissingen door automobielbedrijven en importeurs zo groot. Partnerschap én het bewust bezig zijn met de continuïteit van de onderneming zijn daarbij cruciaal.”

Berend Jan Hoekman
Manager Network Development – Fiat Chrysler Automobiles

“Continuïteit binnen ons dealernetwerk is in het belang van de dealers, de klanten en onszelf. Dit is echter niet vanzelfsprekend. De expertise van bovitz helpt ons dit te realiseren.”

Paul van den Acker
Hoofd Formule, Marketing en Online – Profile International NV

“Een perfecte sparringpartner met kennis van zaken. Bovitz kijkt verder dan vandaag en morgen, kent de ontwikkelingen in de markt aan zowel klant- als ondernemerszijde en reikt handvatten aan waar je ook écht iets mee kunt.”